באַניצער רעדן:Danny-w

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
פֿון װיקיפּעדיע

Your contribution to Yiddish wikipedia is an example of blessed effort. I think you can contribute even more as a Sysop , and i hope that you as all the Sysop before you will cooperate with the other user and especially with the other Sysop.

REMBERT THE WORK OF THE SYOP IS TO EXPAND WIKIPEDIA, AND THIS IS EXCLY WHAT YOU HAVE DONE.

Good Luck and Best wishes Tzvi 18:30, 16 אָקטאָבער 2005 (UTC)[ענטפֿער]

--> תודה על הקידום. אני לא כ"כ יודע מה עושים עם התואר החדש, אשמח להסברים, אבל תודה - Thanks - א דאנק. דני

Sholem aleykhem Danny-w,

I get the impression that your writing is merely German written in Hebrew letters. Many words you use are not Yiddish words, and you often write "und" instead of "un", and similar things.

While it's good for the Yiddish Wikipedia to grow, it is not acceptable to write in such a manner which will be difficult to understand for most Yiddish speakers.

Please learn to write in real Yiddish before posting any more articles.

--Node ue -

Hi. Endeed, I don't speak well yiddish, and know more german, english and hebrew.

I did study Yiddish in the University, and unfortunetly I don't remember well enough. Feel free to correct every thing I wrote and will write in the future - to the right Yidish. Please - do it.

The importance of Wikipedia in Yiddish is enormous . This language was the language of most of the jewish people that was murdered 60 years ago - including my big family. That's why I studied the language - and that's why I raeally want to contribute preserving the Yiddish.


I'll try to write less mistakes - and in righter way
Thank you for helping
Danny

sholom elechem dannyw, maybe u wanna contribute 2 yiddish future. well ur writing cannot b understood. it is nonsense. u can help this wikipedia by leving. a groizeh donkeh

נא לבחור אם להוסיף סטאטיסטיק לציפיות[רעדאַקטירן קוואַלטעקסט]

בה"געמיינדע" יש בחירות עכשיו אם לעשות סטאטיסטיק לראות כמה מבקרים יש ליידיש וויקיפידיה, נא לתת את הדעה שלך בענין. תודה רבה ולהתראות--יודל 12:35, 23 פֿעברואַר 2006 (UTC)[ענטפֿער]

שלום ותודה על היטפול פה[רעדאַקטירן קוואַלטעקסט]

  1. האם יש לך דף דומה לװיקיפּעדיע:ווערטערבוך בויקיפדיה אני רוצה לראות איך להסתדר ולכתוב את הערך כדי שנקבל קאנצענסוס על מלים שהם תליו במחלוקת מה שיהיה שם הערך הראשי ומה דפי הפניה. אם יש לנו עוד דף כזה לעשות ויקילינק אז הקהל יידש איך להנהג בהדף?
  2. על היטלער יש ספר שכותב את זה אבל השאלה מה זה מקור טוב?
  3. על אריק שרון אם להלכה הסבא שלו היה גויה ולא נתגייר כהלכה של האורטדאקסים. למה למחוק שיש רבנים אורטאקדאסים שאומרים ככה מה רע בזה?
תודה על השתתפותך פה.--געווינער 18:09, 8 מארץ 2007 (UTC)

please don't ignore these above points--יודל 15:49, 25 מארץ 2007 (UTC)


תשובות:

  • לגבי היטלר, אפשר לציין את האפשרות שהיה לו סבא יהודי, אם מציינים את המקור ומזכירים שמדובר בדיעה אחת מתוך כמה, ולא בעובדה אנציקלופדית.
  • בעניין אימו היהודיה או הלא יהודיה של אריאל שרון, הרי אנחנו כותבים אנציקלופדיה. עובדה זו אינה מופיעה במקור מחקרי או עיתונאי מוכר, ולא בשאר הויקיפדיות בשפות אחרות, שאנו שואפים להידמות להם מבחינה אנציקלופדית.
    אני מסכים איתך, שאם הזרם המקובל של רבנים אורתודוכסים היה טוען כך (הזרם המקובל, ולא רב יחיד), היה מקום לציין זאת. אנא הבא מקור עיתונאי מוכר ואובייקטיבי, בעברית או באנגלית, המציין את העובדה הזאת, ונוכל להוסיפה בסוף הערך כעובדת "טריוויה".
    דני Danny-w 16:04, 25 מארץ 2007 (UTC)
איך עושים לבסוף ציון של טריוויע מכיוון שהרב שאמר זאת הוא בהחלט לא יציב שהוא הראש של שובו בנים, אז נא ליתן לינק לאיזהו ארטיקל בוויקי העברי או האנגלית איך כותבים טריוויע? תודה--יודל 16:06, 25 מארץ 2007 (UTC)

מקודם שתדע מי זה הרוני הלזה[רעדאַקטירן קוואַלטעקסט]

אני רואה שהוא שוב חוזר לסורו לדבר רעות עלי בהדף השיחה שלך. שאני אדם רע ועם הארץ ורק הוא יודע הכל. אז נא בבקשה לקרוא מי זה האיש רוני[1] ואני לא עונה על הריב שלו לא לעשות מחלוקת ונא לתקן כל מה שנראה לך טוב. תודה --יודל 15:57, 25 מארץ 2007 (UTC)

אני לא יודע מה הכוונה שלך, אבל מכיוון שאתה מפרש שזה כמו הוויקי העברי זה מאוד מסתבר, ואני מסכים לזה, אבל תידע לך שבשום אופן אנחנו לא מסכימים שיהיה פה צענזור על פארנארגאפיע כמו שיש אצליכם זה כנגד חוקי הוקימדיה ואני מקוה שהענין יסתדר שמה במהירות[2]. תודה על התיקון.--יודל 16:44, 25 מארץ 2007 (UTC)

לא דיברתי על צנזורה, אלא על פשרה שמתאימה לשני הצדדים, ועשויה להפחית את ההתנגדויות והכעסים. Danny-w 16:57, 25 מארץ 2007 (UTC)
עכשיו אני מבין, אתה עושה עובדות שיש פה שני צדדים כשפשוט אין דבר כזה.
ורוני אומר כל הזמן שהוא בכלל חילוני ולא דתי. הוא רק רוצה שאתה תחשוב שיש פה מלחמה של דתיים עם חילונים אין דבר כזה, וראיה לזה שהוא רץ להלשין על הדף השיחה שלך [3] מקודם שדיבר אף מילה אודות זה הענין פה, והדף הזה הוא כבר ישן יותר משבוע שלם, בדיוק 9 ימים, ואף אחד לא היה לו בעיה עם זה[4]. אז זאת אומרת מה הכוונה שלו לחרחר ריב נא לא לעזור לו.
בשביל זה אני הולך עכשיו לחזור את הכתבה כמו שהיתה, מכיוון שרוני לא ביקש ולא דיבר בשביל זה פה רק אצליך בהדף העברי, ואפילו שמה גם כן לא ביקש את זה באופן נורמלי רק להתנצח ולריב, בקביעות עובדות שככה עושים וזהו. ומכיוון שלא משנים שום דבר מקודם שדוברים פה אז אני מחזיר כמו שהיתה. יש לו ברירה לדבר כמו בן אדם. תודה
כשרוני או אתה או מישהו אחר יבקש את זה על גבי הוויקיפעדיע היידי אני ישנה את זה.
אני ממליץ מהיום והלאה שעתביר את השיחות שלו על גבי הדף שלך ביידיש מקודם שאתה משנה על פיוו איזהו דברים, כדי שנידע בבירור מה כוונותיו בזה. תודה--יודל 17:00, 25 מארץ 2007 (UTC)

ליידל - אני פונה אליך בעצמי, כגולש (חילוני) בויקיפדיה, ולא דווקא בתפקיד מפעיל: אנא שנה את התמונה כאן.
גם לי, כאדם חילוני, לא תמיד נוח לראות אברי גוף בצורה כזאת בערך אנציקלופדי, כך שאני יכול להבין את אלה שהתמונות האלה, באופן ספציפי, מפריעות להם.
יש שתי אפשרויות בנוגע לויקיפדיה היידיש: הדרך האחת היא - להתעקש על דברים כאלה, ולגרום לכך שהאוירה פה תהיה של כעס ומרירות, כפי שהמצב הוא כיום. הדרך השניה היא - דרך של פשרה והתחשבות, שתאפשר לכל המתנדבים כאן לתרום לקידום ולפריחה של היידיש, החשובה לכולנו. אני מבקש בעצמי כגולש בויקיפדיה ביידיש: אנא החלף את התמונות הספציפיות האלה. תודה, דני Danny-w 20:10, 25 מארץ 2007 (UTC)

בשמחה!--יודל 03:31, 26 מארץ 2007 (UTC)

I am wondering if you got my emails or not, there is an ongoing issue here with Yidel, is there any way we can get a resolution about this? Please respond eeither way. Thank you --שמאלץ רעדן / בליץבריוו 21:58, 25 מארץ 2007 (UTC)

דעני נא לא להשיבם בשום אופן באימעיל, פה וויקיפעדיע מלחמות באימעיל אין כאן מקומו כל מי שיש בליבו איזהו דבר שיאמר את זה בפרסהיא לא יהיה פה שום השתלטות לא בעקיפין אלא במישרין שכל אחד יראה מה באמת איכפת להם. שרוני הוא בכלל לא חילוני ושמאלץ הוא בעצם רוני בעצמו והוא בובת קש גדול.--דיפלאמאט 13:07, 26 מארץ 2007 (UTC)

פורנוגראפיע בוויקיפעדיע[רעדאַקטירן קוואַלטעקסט]

גם לי, כאדם חילוני, לא תמיד נוח לראות אברי גוף בצורה כזאת בערך אנציקלופדי, כך שאני יכול להבין את אלה שהתמונות האלה, באופן ספציפי, מפריעות להם.

התשובה: גם לי כאדם דתי לא תמיד נוח לראות אברי גוף בצורה כזאת א אחרת בערך אנציקלופדי, ואני מבין לכל אחד שמפריע להם את זה אבל מה לעשות שפה אנציקלאפעדיע חופשית ולא הויקיפדיה העברית שמצנזרים ערכי פורנו. פה אני לא יתן לדבר כזה. יש לנו די והותר מצענזור אצלינו בהחיים של דת לא צריכין יותר, לא בשביל זה אנחנו בונים אנציקלאפעדיע חופשית. נא לזכור שזה לא אנציקלאפעדיע אלע וויקיפעדיע ששום קהילה בעולם לא יכול להשתלט על זה.

יש שתי אפשרויות בנוגע לויקיפדיה היידיש: הדרך האחת היא - להתעקש על דברים כאלה, ולגרום לכך שהאוירה פה תהיה של כעס ומרירות, כפי שהמצב הוא כיום. הדרך השניה היא - דרך של פשרה והתחשבות, שתאפשר לכל המתנדבים כאן לתרום לקידום ולפריחה של היידיש

אני מעדיף להילחם על הדרך הראשונה. דרך של פשרה הוא לא אנציקלאפעדיע חופשית. והקשיא אם זה מפריע למתנדבים פוטנעציאלים לבוא? זה קשקוש. בדוקא אם יש צענזור לא באים. אלא אם יש חופש באים. ואם מישהוא כותב לך באימעיל שהוא רוצה לבוא ורק החופשיות לא נותן לו אל תאמין לו. הוויקיפעדיע היידישאי הוא ישן נושן ועד שאני בא לפה ליתן לכל אחד חופש היה פה בית הקברות, מאז שאני פה זה גדל כל יום אז זה המציאות ואף אחד לא יכול להחכיש את זה. תודה מכל הלב ולהתראות--יודל 13:45, 26 מארץ 2007 (UTC)
דעניW, אני מחכה לתשובה על הדיון הזה, בניתיים אני רואה שאתה לא עונה, וכבר עבר כמעט חודש, אז שינתי את זה לבינתיים[5]. תודה.--סאכדעס 15:02, 1 אין אפריל 2007 (UTC)

העברה מדף השיחה שלך כי פה זה מקומו[רעדאַקטירן קוואַלטעקסט]

רוני עושה בחירות עם שמותיו אחרים שהם בובת קש, וכל דבר שיש לו משהו כנגדי הוא לא רוצה לדבר רק לעשות בחירות וזהו, וויקיפעדיע הוא לא ענין של דעמאקראטיע, יש כזה דבר של קאנצענסוס אבל הבחירות הוא לא הכלי הראשון והיחידי להשיג הידברות, קודם כל מדברים ולא שותקים סתם להחזיר ולרוץ לחרחר ריב תיכף ומיד בויקיפדיה אחר, אחר כך כשכל הידברות נגמרו ונסתמו אז עושים בחירות, ומי מדבר שכל הענין של בחירות בלי קהילה זה מאוד פרובלעמאטי, אנחנו פשוט קהילה של בקושי של כמה משתמשים אחרים שמבקרים אצלינו במשך חודשיים.
בכל אופן אני מבקש באופן אישי, נא לא לשנות את זה כמו שעשית אתמול בלי לדבר. צריכין לדבר מקודם ולא להראות שאתה נותן לו צידוק בענין הזה כמו שעשית אתמול כמו שאני בעד פורנוגרפיה והוא כנגד זה לא יושר והכפשה לשמה, מפני שזה לא דבר פשוט שחור על גבי לבן, ויש לי מה להוסיף בזה הענין גם כן ואני בן אדם בדיוק כמו רוני. תודה.--יידל 17:25, 26 במרץ 2007 (IST)

לצערי לא אוכל להתפנות לכך ביומיים-שלושה הקרובים, אביט על כך בסוף השבוע. מקובל עלי שלא לשנות לפני שאסביר את עמדתי. נסה גם אתה להידבר עם רוני בינתיים. דני ‏Danny-w‏ 17:27, 26 במרץ 2007 (IST)

דיברתי איתו על הטעלעפאון וסיכמנו שלא לשנות אחד את השני בלי לדבר על אימעיל והוא אומר בפירוש שלא רוצה לקיים את מה שהוא הסכים על הטעלעפאן.[6] לצערי הוא בן אדם טוב שיש לו כבר היסטאריע אצליכם והוכר כטרול פה וגם כוואנדאל אצלינו. הוא יש לו הרבה תרומות לוויקיפעדיע אז אין אני יכול לחסום אותו, אף על פי שזה עבודתי כמפעיל מערכת להשתיק מחלוקת. אבל מכיוון שעד פה אנחנו לבד בזה הענין אני קצת נוגע בדבר בכל מחלוקת. אז בקיצור אני כבר איתו לבד בזה הענין יותר משנה וחצי, עכשיו אנחנו מחכים ומקווים שתחווה דעתיך בנידון, והנידון הוא בכלל לא פורנוגרפיה או כל ענין אחר שהוא מקשקש פה כל יום אל בכללית מי זה האיש שרוצה להשתלט על הפראיעקט בדרכים קצרים כמו לחסום, הוא חתם אותי כבר הרבה פעמים עד שדעני וואל נטל ממנו את כוח הסיסאפ שלו, ואני אף פעם לא השתמשתי בהכוח הסיסאפ שלי. הקיצור השאלה אליך הוא לא כל יום דבר חדש אלא ענין ישן נושן למי ציריכין להודיע שוויקיפעדיע הוא לא אנציקלאפעדיע פרטית אלע חופשית אני מאמין שהזמן יחכים אותך לראות מה באמת הרוני הזה רוצה ממנו. בדיוק מה שרצה מכם פה עד שנחסם. תודה.--יידל 17:32, 26 במרץ 2007 (IST)

יודל מתרץ את המחלוקת של רוני מדף השיחה העברי של דעניW (רוני כר: ויודל כי:)[רעדאַקטירן קוואַלטעקסט]

ר: פלוני
י: אני לא פלוני יש לי שם ואל תדבר בחוצפה וגסות לשום בן אדם אפילו אתה יותר גדול ממנו.

ר:(היום בשמו דיפלאמאט)
י: כן יש לי הרבה שמות, ולא כמותך אני לא משתמש בזה כבובת קש. אז תפסיק כל פעם מחדש שיש לי הרבה שמות, כן זה מעלה ודבר טוב בשביל הוויקיפעדיע היידיש אני יודע שאתה לא רוצה את זה אבל תפסיק לסתם פיות פה.

ר: הוסיף היום קישור לאנציקלופדיה-הלכתית (מצומצמת) בתפריט שבדף הראשי,
י: קודם כל אני אמרתי לך כבר היום ואתה לא עניתי מה רע בזה, ומה זה מצומצם? הרי זה תכליתי לכל המשתמשים להשתמש בזה בערכים יהודית, כל הבכי הזה הוא רק עוד משחק להראות כאילו אתה נגד דת. אמרת לך אם יש קישורים משתמשים לספר מילות של חילונים מה רע להשלים עם עוד קישור שמאוד שימושי.

ר: גם הוסיף חצי עמוד של דברים טפלים בדף ה"שינויים האחרונים".
י: כן הוספתי בדיוק קישורים שימושים כמו בויקיפדיה העברי, האנגלי והדייטש.

ר: נא בדוק זאת!
י: אין מה לבדוק הוא סתם מקשקש להראות כאילו יש פה מחלוקת, כל המחלוקת הוא של רוני שכבר הוכר כטרול בעברי וביידי כוואנדאל. בדוק זאת![7]

ר: לגבי ההידברות, אני מנסה לדבר איתו יפה [8].
י: הוא אף פעם לא מדבר יפה רק שזה מה שהוא רוצה ואף פעם לא נותן טעם וסיבה למה הוא רוצה, רק אומר וחוזר מיליאן פעמים בלי לתרץ למה, זה לא נקרא הידברות אלא דיקטאטוריזם. [9] [10]

ר: אך הוא מוחק את השיחות שלי איתו.
י: אני מוחק כל דבר שזה מחלוקת ואין מקומו באנציקלאפעדיע. למשל על דף שאני עובד לילות כימים להידברות, ואני מזהיר לו אל תעשה את הדף למחלוקת ולבחירות. אז אני מוחק אחר הרבה פעמים הזהרה נא לא לבחור פה יש דף בחירות ופה הידברות. נא להסתכל בוויקיפעדיע:בית מדרש שיש שמה אזהרה גלויה לכל מי שבוחר ואומר סתם ככה אני רוצה בלי הסבר ימחק.

ר: אגב כאן ובעוד כמה מקומות הוא מחזיר שוב ושוב את התמונה שלי, האם אני יכול להתנגד לכך?
י: הוא יכול להתנגד לכך ואני יכול להתנגד לו גם כן. זה תמונה שמראה שהוא בכלל לא חילוני אלא דתי וחרדי פאנאטי ופאתאטי (בלי כיפה אולי), שאומר כל הזמן שאין לו שום דבר בעניני חרדים. זה שקר מוחלט. הוא עובד להכותב שרואים קרוב לו, וההאו משתמש בניק שלו פה, שיעשה פה לטובת צד אחד במחלוקת סאטמאר צד הארונים יש לי הרבה ראיות ברורות על זה. ובשביל זה הוא בעד להנהיג פה צענזורא ולא כותב שום דבר בעברי ופה רק לקשקש ולעשות מחלוקת. תפקידי כמשתמש בוויקי להגין על דעמאקראטיע ואנציקלאפעדיע פתוח, לא של טריקס ודיקטאטוריזם.

ר: כמו כן הוא משחק בשמו הסיסאפי "יודל" בדפים טכניים מבלי להכיר אותם היטב, ומקלקל את המערכת.
י: עוד פעם הוא מראה איזהו שחצן הוא, וזה נקרא מדבר יפה בעיניו... אני לא משחק אני מתקן במסירת נפש כל היום וכל הלילה, ואני יודע את כל המערכת היטב היטב בדיוק כמוהו או אולי טוב יותר. ואני לא מקלקל שום דבר רק הוא בבוז שלו מקלקל את התפקיד שלו פה על ידי שכולם ברוך ה' רואים מיהו... ומה בדיוק הוא רוצה פה. אז אני מקווה שימיו ומעשיו יהיה נגמרים פה בעזרת דענידאבעליו בקרוב ממש.

תודה.--יודל 13:33, 27 מארץ 2007 (UTC)

לרגל חופשת הפסח אעדר מהויקיפדיה בימים הקרובים. אשוב לקראת סוף החג. דני Danny-w 13:16, 29 מארץ 2007 (UTC)

חג כשר ושמח, ורענון כוחות לעזור אותנו בעתיד. תודה--יודל 13:22, 29 מארץ 2007 (UTC)

יודל על הטענות החדשות של רוני. ר: הוא המילים של רוני, י: המילים של יודל[רעדאַקטירן קוואַלטעקסט]

ר: אנא עבור על ערכים אלו, וקבע את דרך כתיבתם:
י: נא לדבר בדף השיחה שלהם ולראות איך רוני שותק בשעת שיש שיחה על זה על אלו אלו השלושה כתבות איך לכתוב את זה, הוא רוצה ליהות דיקטאטור ולכוף את דעתו פה בלי לדבר, רק לרוץ ולחרחר ריב על דף השיחה שלך בעברית. זה חוצפה שאין כדוגמתה לשתוק פה ולדבר רק בוויקיפעדיות אחרות. אני מבקש מקודם שאתה משנה לדבר על זה, עם אחרים בגלוי על מקומותיהם.

ר: (אלו חלק קטן מערכים שכתבתי באיות הנ"ל והלה (יודל בשם "רבינו יונה") החליף את שמם)
י: הוא משקר לך בעינים, הוא לא כתב את הערכים האלו, תעיין בהגעשיכטע שלהם, והוא נוטל הקרעדיט על זה כדי לעשות את התמונה כאילו הוא כותב פה, הוא לא כותב כלום רק מחרחר ריב על כתבות שאני כתבתי אותם. ואני מחליף את השם להאורגענאלי, שהוא בא תיכף כשאני כותב משהו, להחליף את זה ולעשות מחלוקת כדי שיכול לרוץ בויקיפדיה העברית להלשין. הוא מקשקש.

ר: yi:יידישיזם, yi:ווערקצייג, yi:מארץ, yi:וויליאם שייקספיר,
י: לגבי שייקספיר או שעקיספיר תעיין בוויקיפעדיע:בית מדרש#עידס אדער איידס לגבי ווערגצייג יש על זה גם דיון בוויקיפעדיע:בית מדרש#ווערקצייג אדער טולס ולגבי מארטש יש על זה גם דיון וויקיפעדיע:בית מדרש# מארטש מערץ מארץ


ר: ראה גם כאן שם הוא רוצה להפוך מילים טכניים לאנגלית (כמו: ענדערן ל->עדיט, מעלדונד->מעסעדזש, אפהיטן->סעיוון, פעלער->ערראר ועוד...)
י: זה דוגמא טובה על הבכניות שלו, שאין לו ולעולמו מה לעשות עם החיים שלו, רק רצון אחד לחרחר ריב כל היום וכל הלילה, הדף הזאת הוא בדיוק נבנה להתכלית זה להדיברות איך כותבים מלים, וגם על זה יש לו טענות. זה מה שהוא הוא לא יכול לשתוק רק כל היום וכל הלילה טענות ומחלוקת.

ר: (כמו"כ הוא התחיל לכנות אותי בשם "שיקס אפיקורוס" מה שגורם לאוירה ירודה.
י: האווירה ירודה משום שרוני לא מדבר פה כלום, רק רץ אל דף השיחה שלך להלשין כל הזמן. ואני מבקש לא למחוק את השם הזה עליו, מכיוון שהוא מייסר אותי לקרוא עלי שמות גנאי אחרים. וזה השם הוא בדיוק בכוונה להפריש את עורו בפני כל קוראי וויקיפעדיע, שהוא בכלל לא חילוני כמו שרוצה לקנות קאנסענסוס פה עם שמותיו אחרים כמו געוואלד שמאלץ ועוד שמות. אלא הוא חסיד ברסלב כמו שאמר מקודם ומחק את זה, הקיצור הוא עושה משחק פה שהוא חילוני ורוצה לשקר על החיים שלו, זה דבר חמור, מאז פרשת SJ שקנה קאנסענסוס בשקר שהוא חכמלוג, נא לעיין בדף השיחה של השם שלו יידיש באַניצער רעדן:יידיש#בי.עי. און דיפלאומע, איך שהוא רוצה למכור כאילו יש לו דיפלאומע וחכמה איטעלעקטואלית, וגם איך שעשה את עצמו סיסאפ בהתירוץ שפחד מהעקערס באַניצער:יידיש, פשוט מדברים פה מילד קטן עם מוח מאוד ילדותית שחושב שכולם פה הבהמות שלו נא לא לעזור אותו בזה המשחק.

ר: כמו"כ אבקש להסיר דף זה
י: אבקשך לא להסיר את זה עד שהוא לא יפריש למה הוא רוצה את זה להסיר בוויקיפעדיע מדברים ולא עושים בלי הידברות.

ר: ותמוזה זו).
י: נא לא להסיר מפני שזאת לא הוויקיפעדיע הפרטית שלכם, פה לא עושים שום דבר בלי לדבר. תודה--סאכדעס 14:57, 1 אין אפריל 2007 (UTC)

(: Sholem Aleykhem! Shoyn lang nit gezen

How are you Danny? Could you help me with a huge favor that would really mean a lot to me?


I am wondering if you could please help me translate a short-stub version of 2 or 3 sentences of <<this article linked here>> for the Yiddish wikipedia.


Thank you very much for any advice or help you could offer YiRuth 20:06, 23 יאַנואַר 2008 (UTC)[ענטפֿער]

Sorry for the lateness. I tried to start translating . Danny-w 15:23, 17 מײַ 2008 (UTC)[ענטפֿער]